Verliefd!

4 oktober 2011 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Ik ben Verliefd! Tot over m'n oren Verliefd! Verliefd... Verliefd! Het is zo heerlijk: je wordt wakker en je hebt zin om op te staan. Je staat op en je hebt zin om te zingen. Je bent aan het zingen en je hebt zin om te dansen. Je bent aan het dansen en Het Leven is Perfect!

Zo gaat dat hier, in Zuid Afrika. We worden wakker, we staan op, we zingen, we dansen en we leven een heerlijk leven! Ik ben zó verliefd op Zuid Afrika!

Het is al een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven, maar er zijn heel veel fijne dingen. Ik doe nog steeds yoga, ik loop nog steeds hard, ik blijf lekker vegetarisch eten, stage is nog steeds ontzettend leuk en ik leer veel. Nu ik hier bijna 1,5 maand ben, begin ik steeds meer een ritme te krijgen - in ieder geval doordeweeks. En behalve dat zo'n ritme burgerlijk is, is het toch ook wel fijn (niet verder vertellen hoor!): de tijd gaat er net iets sneller door, en je kunt goed bijslapen.

Want dat bijslapen... Dat is nodig! Doordeweeks bijslapen, in de weekenden weinig slapen. Dat is ook een ritme, toch?

Twee weekenden geleden hebben we tijdens een avondje uit nieuwe vrienden gemaakt, waarbij Marleen en ik toen de dag daarna zijn wezen braaien. Ontzettend gezellig gehad, lieve mensen leren kennen en we zijn daar ook maar blijven logeren (want kom op, terug rijden met lampen die het niet doen, dat zou te gevaarlijk zijn he.. ;) ). En wat bleek? De jongen die het feestje gaf, zou optreden op het Earthdance festival waar we het weekend daarna heen zouden gaan. Lang leven nieuwe vrienden maken!

Dus wij vorig weekend naar Earthdance, een (psy trance) festival hier in de buurt. Oh, oh, oh, wat was dat heerlijk! Heerlijk om op zo'n ontzettend mooie, fijne, geweldige, liefdevolle plek te zijn, waar de positieve energie en liefde je tegemoet stromen zodra je je eerste stap zet op het terrein. Het zijn, het leven, het dansen, het ontmoeten van de allerliefste mensen, het één zijn met alles en iedereen om je heen, het delen van dingen zoals eten en blijdschap, het voelen, horen, aanraken en zijn van de muziek... Hier begreep ik De Hele Wereld weer wat meer.

En afgelopen weekend? Hogsback! Een plek waar JR Tolkien zijn Lord of the Rings boeken op heeft gebaseerd. Het was zo ongelofelijk mooi... Watervallen, festivalletjes, dingetjes kopen, wandelen, lekker kletsen: fijn! En wat ook heel mooi was? Een openlucht tentoonstelling, over hoe belangrijk het is om in contact te blijven met moeder Aarde, om zonder Ego te leven, om respect te hebben voor de natuur en voor onze voorouders. Ik zal binnenkort de foto's daarvan uploaden. Het was heerlijk om weer op zo'n mooie, positieve plek te zijn!

We hebben bedacht om het dit weekend wat rustig aan te doen... Ik ben benieuwd wat daarvan gaat komen.

Veel liefde, hartjes tot in oneindigheid, kusjes, knuffels en gemis!

-x-

Renilde

1. Martine:
    Hee Renilde!

Wat klinkt dat leuk zeg!
    Geniet er van en veel plezier daar!

Liefs, Martine
  2. Lisanne:
    Heyy!
    Haha leuk om weer een verslag van je te lezen! Gelukkig heb je het daar erg naar je zin! Goed om te horen!
    Binnenkort even skypen! xxx
  3. Meike:
    4 oktober 2011
    Wauw het klinkt geweldig allemaal meis! Je moet ooit ook nog wel terugkomen he? ;) Hopelijk is een rustig weekendje net zo genieten ;)
    xx!
  4. Joke:
    Ha Renilde,
    Wat schrijf je toch een mooie verhalen en wat beleef je veel!
    Ben vandaag nog met je mama wezen zwemmen en daarna lunchen in de Moestuin, want daar doen we het eigenlijk voor.
    Blijf genieten en schrijf er vooral veel over als je even tijd hebt. Veel liefs, Joke.
  5. Lotte:
    4 oktober 2011
    Haha, lieve zweef miep ben je ook ;) Maar serieus, ik ben heel blij dat je het naar je zin hebt! Wel nog terug komen hoor, anders moet ik maar tickets naar zuid-afrika gaan kopen :P

Leuk om iets te lezen en tot skypes :)
  6. Ayla:
    5 oktober 2011
    Sinds wanneer zing jij hardop? :P Keep that spirit :)
  7. Rikst:
    5 oktober 2011
    Wauw wat een leuk verhaal! Klinkt als de tijd van je leven :)

Groetjes

Rikst
  8. Sanne:
    Wat is braaien?
  9. Berber:
    7 oktober 2011
    klinkt echt superfantastisch lieve Renilde. Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt :). Tot mails

xx
    Berber
  10. Nicoline Sonderman:
    18 december 2011
    Dag Renilde, Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag van afgelopen vrijdag. We hebben die dag lekker met je ouders gegeten. Ik vind het erg leuk je liefde voor Zuid Afrika te lezen. Het lokt wel om ook eens die kant op te reizen.
    Je bbent nu zelf ook nog wat aan het trekken, hoorden we. Veel plezier en mooie ervaringen! Groet Nicoline en David